blog-fa

ایده های جذاب برای مهمانی خانوادگی

مهمانی خانوادگی

برای میزبانی از خانواده خود در یک شب یا روز آخر هفته، نیازی به داشتن یک برنامه مفصل یا یک رویداد مهم مانند گردهمایی مجدد ندارید. در واقع، با چند ایده ساده برای دور هم جمع شدن خانواده، می توانید سرگرمی های معمولی (و بدون استرس) زیادی داشته باشید. یک لیوان چای سیاه بردارید و با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا برای برگذاری یک مهمانی خانوادگی آماده شوید.

باهم بازی کنید

وقتی صحبت از گردهمایی‌های خانوادگی می‌شود، بازی‌ها یک ایده عالی هستند. آنها ساده هستند (مگر اینکه خانواده شما فوق‌العاده رقابتی باشند)، و قوانین ساده‌ای برای اجرای آنها وجود دارد. برخی از بازی‌های رومیزی سرگرم‌کننده یا بازی‌های کارتی را انتخاب کنید که تمام خانواده بتوانند از آن لذت ببرند. چند ایده برای انجام بازی‌های خانوادگی در پایین لیست شده‌اند:

  1. اسم و فامیل
  2. حدس اسم
  3. گل یا پوچ
  4. دبرنا یا دبلنا
  5. مافیا

پیاده روی (یا پیاده روی در طبیعت)

انتخاب چیزی که فعال باشد و برای اجرای آن نیاز به حرکت داشته باشید یک انتخاب برنده است، به خصوص اگر خانواده شما شامل بچه های کوچکتر باشد. مشغول ماندن و بیرون رفتن در طبیعت می‌تواند به همه کمک کند تا احساس مشارکت کنند. برای پیاده روی خانوادگی در پارک نزدیک محل زندگی‌تان ملاقات کنید یا به خارج از محدوده شهری طبیعت پیاده روی کنید. روز یا عصر را با هم به کاوش در فضای باز بگذرانید. می‌توانید پرنده‌نگاری، جمع‌آوری مخروط کاج یا شکار صخره‌ای را به داخل بیندازید.

نکته:

برنامه‌های طبیعت‌گردی معمولاً شلوغ می‌شوند، بنابراین حداقل چند هفته قبل برای دور هم جمع شدن خانواده خود برنامه ریزی کنید. می‌توانید زمانی باز پیدا کنید که همه بتوانند آنجا باشند و سپس روی جزئیات کارهایی که بعد از قرار گرفتن در تقویم انجام خواهید داد، کار کنید.

کارهای داوطلبانه

انجام کارهای خوب با هم راهی عالی برای ایجاد پیوند قوی و محکم بین اعضای خانواده است، و همچنین برای انتقال آن ارزش های خانوادگی به نسل بعدی بسیار عالی است. به آنچه برای شما به عنوان یک خانواده مهم است فکر کنید، از حیوانات گرفته تا محیط زیست. سپس زمانی را تعیین کنید که همه بتوانند با همدیگر داوطلب شوند. البته می‌توانید در حین طبیعت‌گردی نیز مشغول انجام کارهای داوطلبانه شوید.

وقتی با خانواده مشغول گشت‌وگذار هستید، برای حیوانات غذا ببرید یا زباله‌های رها شده در طبیعت را با کمک اعضای خانواده جمع‌آوری کنید. سپس، تایمی را به یک شام یا ناهار اختصاص دهید تا همه بتوانند گپ بزنند و با هم صحبت کنند. یک وعده غذایی به شما این امکان را می دهد که با هم استراحت کنید و در مورد تجربه خود نیز صحبت کنید.

نکته:

اگر قصد دارید که همراه خانواده خود تحت نظر یک سازمان یا ارگان به انجام کارهای داوطلبانه مشغول شوید، بهتر است شرایط آن سازمان را به خوبی در نظر بگیرید. بسته به جایی که می خواهید داوطلب شوید، ممکن است محدودیت های سنی یا فرم های آنلاین یا کاغذی برای پر کردن وجود داشته باشد. از قبل جزئیات را بیابید تا مطمئن شوید که همه می توانند شرکت کنند.

در شهر خود توریست باشید

چه چیزی شهر شما را خاص می‌کند؟ مهمانان خارج از شهر را کجا می‌برید؟ با دیدن برخی از جاذبه‌های محلی و گزینه‌های فرهنگی، طوری رفتار کنید که انگار در تعطیلات در خانه هستید. تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما ما این ایده ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • موزه ها، به خصوص موزه های کودکان، اگر بچه های کوچکی در خانواده دارید
  • رویدادهای موسیقی
  • رستوران های مورد علاقه
  • درایوهای خوش منظره (در صورت امکان در یک ماشین یا ون انباشته کنید)
  • شگفتی های طبیعی یا مناظر مورد علاقه
  • مکان های تاریخی یا تجربیات تعاملی
  • گالری های هنری
  • سفرهای دریایی در رودخانه یا دریاچه یا قطارهای بعد از ظهر

با غذاهای خانوادگی میزبان یک Potluck باشید

Potluck یک تجربه عالی برای شما خواهد بود. در این نوع مهمانی خانوادگی، همه مهمان‌ها همراه خود غذایی می‌آورند تا همه افراد خانواده در آن مهمانی از آن بخورند. البته به این نکته توجه کنید که مقدار غذای هر خانواده مهمان، به تعداد نفرات خودشان است و این هم خوب است، زیرا از هدر رفتن غذا جلوگیری می‌شود.

می توانید این کار را در داخل یا خارج از خانه انجام دهید، در یک پارک پیک نیک داشته باشید. نکته کلیدی در کنار هم بودن و سهیم شدن در تهیه و خرید غذا است. همه احساس می کنند که درگیر هستند و این مهم زمانی است که به عنوان یک خانواده دور هم جمع شوید و مهمانی خانوادگی خود را داشته باشید.

نکته:

با از بین بردن کار میزبانی، رویداد خانوادگی خود را بدون استرس نگه دارید. حتی اگر پول ندارید، یک نفر را مسئول آوردن بازی یا لوازم برای یک فعالیت و شخص دیگری را مسئول آشپزی یا تمیز کردن بگذارید. به اشتراک گذاشتن بار تماماً مربوط به برقراری ارتباط با آنچه باید انجام شود و وارد کردن آن است.

یک شب فیلم خانوادگی داشته باشید

همه عاشق فیلم هستند و شما می توانید با هر اندازه گروهی یک شب سینمایی داشته باشید. اگر تعداد بچه‌های جوان زیاد است، یک فیلم خانوادگی را انتخاب کنید که همه دوست داشته باشند. یا با والدین و کودکان بزرگسال دور هم جمع شوید تا غذاهای مورد علاقه را تماشا کنید و با هم پاپ کورن بخورید. این موارد مورد علاقه خانواده را امتحان کنید:

  • 100 بهترین فیلم برای کودکان: فیلم‌های مناسب برای کودکان را تماشا کنید که همه خانواده دوست خواهند داشت.
  • فیلم‌های کلاسیک خانوادگی دهه ۸۰: با این فیلم‌های قدیمی و خانوادگی دوست‌داشتنی نوستالژیک شوید.
  • فیلم های دیزنی: تقریباً همه یک فیلم دیزنی مورد علاقه دارند.
  • فیلم‌های خانوادگی الهام‌بخش: با تماشای فیلم‌هایی که همه آنها را دوست دارید، یاد بگیرید و رشد کنید.

در این نوع مهمانی خانوادگی می‌توانید فیلم‌های خانوادگی خود را نیز تماشا کنید. تماشای فیلم عروسی قدیمی بزرگان فامیل همیشه جذاب است. یا حتی ویدئوهای طبیعت‌گردی شما در زمان طفولیت! همه اینها می‌توانند یک شب عالی برای شما به ارمغان بیاورند.

آلبوم عکس بسازید

درست مانند تماشای فیلم‌های خانگی خود، ساخت آلبوم عکس راهی عالی برای احیای روزهای خوب گذشته و ایجاد خاطرات جدید در همان زمان در مهمانی خانوادگی است. این همچنین یک فعالیت معنادار برای انتقال خاطرات به نسل‌های جوان است.

اگر یک نفر همه عکس ها را دارد، از او بخواهید که برای همه کپی بیاورد. سپس از هر گروه خانواده بخواهید یک آلبوم و مقداری لوازم برای چیدن وسایل به شیوه ای سرگرم کننده، مانند کاغذ دفترچه، برچسب و نشانگرهای رنگارنگ بیاورد. روی یک میز بزرگ با هم کار کنید تا بتوانید همکاری کنید.

با هم یک مهارت جدید بیاموزید

اگر همه مشتاق باشند، می‌توانید مهارت جدیدی را در کنار هم به عنوان یک خانواده یاد بگیرید. به صورت گروهی در یک کلاس هنر یا آشپزی شرکت کنید یا از شخصی بخواهید که به شما بیاموزد که چگونه باغبانی کنید یا کار سرگرم کننده دیگری انجام دهید.

همچنین می‌توانید مهارت‌هایی را که در حال حاضر دارید با درس‌های خانواده به اشتراک بگذارید، جایی که یکی از اعضا به دیگران یاد می‌دهد چگونه کاری را انجام دهند. از بافندگی گرفته تا ماهیگیری، استعدادهای منحصر به فردی وجود دارد که افراد می توانند با خویشاوندان خود به اشتراک بگذارند.

یک پروژه خانوادگی در اطراف خانه انجام دهید

اگر در خانه والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان یا در خانه زوجی که به تازگی ازدواج کرده‌اند یا بچه دار شده‌اند ملاقات می‌کنید، یک دور هم جمعی خانوادگی می‌تواند زمان ایده آلی برای انجام یک پروژه بهسازی خانه باشد. راه های زیادی وجود دارد که می توانید به صورت گروهی روی آنها کار کنید:

  • ساخت عرشه یا پاسیو
  • رنگ آمیزی یک اتاق
  • تمیز کردن گاراژ
  • نصب قفسه
  • ساخت خانه بازی یا سوله
  • رنگ آمیزی مبلمان چمن
  • راه اندازی ساختار بازی

با هم ورزش کنید (یا تماشا کنید).

برای خانواده‌هایی که به فوتبال، والیبال یا هر ورزش دیگری علاقه دارند، جمع شدن برای یک بازی سرگرم کننده در مهمانی خانوادگی است. این برای نشان دادن حمایت از بچه‌هایی که در زمین هستند عالی است، یا فقط می‌توانید تیم محلی مورد علاقه خود را تشویق کنید. همچنین می‌توانید برای انجام یک بازی ساده با هم تیم شوید، از فوتبال معمولی در حیاط پشتی گرفته تا والیبال در زمین محلی. هیچ انتخاب اشتباهی وجود ندارد تا زمانی که همه سرگرم هستند.

یک عکس خانوادگی داشته باشید

عکس های خانوادگی راهی عالی برای یادآوری لحظات مهمی مانند جشن عروسی و فارغ التحصیلی هستند، اما برای اوقات روزمره ای که با هم می گذرانید نیز فوق العاده هستند. یک عکاس محلی استخدام کنید یا فقط دوربین خود را بگیرید و از کل گروه عکس بگیرید.

بخش مشکل در اینجا این است که کل موضوع را کم‌کم نگه دارید. نگران نباشید که همه لباس‌های مشابه بپوشند یا رنگ خاصی برای عکس‌های خانوادگی بپوشند – فقط به سراغ عکس‌هایی بروید که افراد را در حال تعامل با یکدیگر نشان می‌دهند. این چیزی است که از همه مهمتر است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *